Laatste Nieuws

937 resultaten

01 oktober 2020

Unieke tentoonstelling triceratopsschedel ‘Skull 21’

Science Centre Delft presenteert een unieke tentoonstelling over ‘Skull 21’ in het Mineralogisch-Geologisch Museum.

01 oktober 2020

AI hub Zuid-Holland van start

De regio Zuid-Holland gaat de ‘AI hub Zuid-Holland' opzetten. Deze netwerkorganisatie zal onder andere één uithangbord en gezamenlijk aanspreekpunt realiseren voor bedrijven en kennisinstellingen in Zuid-Holland die willen werken met Artificiële Intelligentie (AI).

29 september 2020

Rijgedrag minder ‘robotachtig’ door nieuw Delfts model

Menselijk rijgedag wordt in de wetenschap eigenlijk verkeerd gemodelleerd. Daarom hebben wetenschappers van de TU Delft een nieuw model ontwikkeld dat rijgedrag beschrijft op basis van één onderliggend ‘menselijk’ principe: het hanteren van een risicodrempel.

18 september 2020

Brunel en TU Delft slaan handen ineen

Detacheringsbureau Brunel en de TU Delft gaan nauw samenwerken op het gebied van talent en innovatie.

17 september 2020

TU Delft-studenten winnen James Dyson Award 2020 met repareerbare glazen speaker

Zes studenten Industrieel Ontwerpen van TU Delft hebben de Nederlandse editie van de James Dyson Award gewonnen met Ammos: een geheel recyclebaar audiosysteem voor thuis dat kristalhelder geluid produceert met een glasplaat. Met hun duurzame ontwerp hopen ze recycling te stimuleren en iedereen de kans te bieden hun audio-systeem gemakkelijk te repareren.

15 september 2020

The Green Village opent het HittePlein: proeftuin voor klimaatadaptieve innovaties

The Green Village, de proeftuin voor duurzame innovatie in de stedelijke omgeving op de TU Delft Campus, heeft het HittePlein ontwikkeld. Hier werken ondernemers en onderzoekers aan duurzame innovaties zoals Rainroad, die de oplopende temperatuur in de stad aanpakken en door middel van waterhergebruik en waterbuffering langdurige droogte bestrijden.

14 september 2020

Antarctica: scheuren in het ijs

De Pine Island Glacier en de Thwaites Glacier op West-Antarctica ondergaan de laatste jaren snelle veranderingen, met mogelijk grote gevolgen voor zeespiegelstijging.

Gletsjers op Spitsbergen sinds medio jaren 80 veel kwetsbaarder voor opwarming

De meeste gletsjers van Spitsbergen zijn hun beschermende firnlaag kwijt, waardoor het ijs veel kwetsbaarder is voor zomerse temperaturen.

Startup TU Delft ontwikkelt ‘levende doodskist’

De startup ‘Loop’ van studenten van de TU Delft heeft een levende doodskist ontwikkeld van mycelium. Deze Living Cocoon draagt bij aan efficiënte ‘compostering’ van het lichaam, ruimt giftige stoffen op en levert zo een verrijkte voedingsbodem voor (nieuwe) bomen en planten.

08 september 2020

TU Delft start opleiding voor robotingenieur van de toekomst

Hoe kunnen robots in diverse processen binnen een fabriek functioneren? Wat is volgens de industrie een goede robotingenieur? Deze twee vragen stonden centraal bij het opzetten van de nieuwe masteropleiding Robotica van de TU Delft.