Masterclass 'Brein in de klas'

Aansluitend Bètacoördinatorenoverleg 10 september 2024

10 september 2024 16:00 t/m 20:00 - Locatie: TU Delft - Door: Bètasteunpunt Zuid-Holland | Zet in mijn agenda

Tijdens deze interactieve masterclass zullen docenten het brein vanuit verschillende perspectieven ontdekken. Thijs Hoedemakers laat zien hoe u, als docent, uw leerlingen kunt inspireren om nu al te beginnen met het verkennen en onderzoeken van het brein, een onderwerp dat veel jonge mensen aanspreekt en fascineert.

Doelen van de masterclass:

• Inspireren: Docenten tools en inzichten bieden om hun leerlingen enthousiast te maken over de werking en de geheimen van het brein.
  • Onderzoek stimuleren: Inzicht bieden in de diverse onderzoeksrichtingen binnen de neurowetenschappen en hoe deze in het klaslokaal kunnen worden geïntroduceerd.
  • Ervaringsgericht leren: Docenten voorzien van methoden om hun leerlingen zelf te laten ervaren hoe ze het brein kunnen onderzoeken door middel van praktijkgerichte demonstraties.

Voor Betacoordinatoren

Onze partnerscholen hebben binnen de school een bètacoördinator aangesteld, deze persoon is het eerste aanspreekpunt voor Bètasteunpunt Zuid-Holland. De coördinatoren komen vijf maal per jaar bijeen tijdens het bètacoördinatorenoverleg. Hier worden ontwikkelingen in het onderwijs met elkaar besproken en is er ruimte voor de coördinatoren om te sparren over onderwerpen die spelen op school. Ook sluiten partners uit het hoger onderwijs, bedrijven en kennisinstellingen aan bij deze overleggen. Zo kunnen zij inspelen op behoeften vanuit de scholen en inspireren ze vice versa de coördinatoren.