TU Delft AE Diversity & Inclusion ‘Safety Beyond Boundaries’ Panel

19 september 2024 17:30 t/m 19:30 - Locatie: TU Delft Faculty of Aerospace Engineering, Lecture room A | Zet in mijn agenda

Veiligheid Voorbij Grenzen: Bruggen Bouwen Tussen Luchtvaartveiligheid en LGBTIQ+ Veiligheid

Doe met ons mee voor een verhelderend evenement getiteld "Veiligheid Voorbij Grenzen", waar we de fascinerende parallellen tussen luchtvaartveiligheid en LGBTIQ+ veiligheid onderzoeken. Ons doel is om inzichten te halen uit de rigoureuze en evoluerende veiligheidspraktijken in de luchtvaart om de veiligheid binnen de LGBTIQ+ gemeenschap beter te begrijpen en te verbeteren.

Luchtvaartveiligheid is lange tijd gevormd door het leren van onvoorziene ongevallen en het voortdurend aanpassen aan veiligheidsnormen. De sector is een model van waakzaamheid en responsiviteit, waarbij wordt erkend dat veiligheid een voortdurend proces is dat constante aandacht en aanpassing vereist.

Op dezelfde manier vereist het waarborgen van veiligheid binnen de LGBTIQ+ gemeenschap voortdurende bewustwording, flexibiliteit en proactieve maatregelen. Net zoals de luchtvaartsector zich geen zelfgenoegzaamheid kan veroorloven, kunnen wij dat ook niet als het gaat om het bevorderen van een veilige en ondersteunende omgeving voor iedereen.

Tijdens dit evenement zullen we deze parallellen verkennen door middel van een paneldiscussie met leden van de LGBTIQ+ gemeenschap en belangrijke figuren van onze eigen faculteit. Samen zullen we bestaande veiligheidspraktijken onderzoeken, verbeterpunten identificeren en werken aan het creëren van een nog veiligere en inclusievere omgeving—net zoals de luchtvaartindustrie voortdurend streeft te doen.

Doe met ons mee in deze cruciale dialoog terwijl we samenwerken om niet alleen een veiligere omgeving voor vandaag te bouwen, maar ook een veilige basis voor de toekomst. Laten we waakzaam blijven, voorbereid zijn en begrijpen dat de veiligheid van morgen begint met de acties die we vandaag ondernemen!