Symposium en uitreiking award Alumnus van het Jaar 2023

06 februari 2024 09:30 t/m 13:30 - Locatie: TU Delft Campus | Zet in mijn agenda

TU Delft reikt sinds 2011 de prijs ‘Alumnus van het Jaar’ uit aan alumni die hun sporen hebben verdiend in de wereld van innovatie en onderzoek. Hester Anderiesen-Le Riche is verkozen tot TU Delft Alumnus van het Jaar 2023.

"Hester Anderiesen-Le Riche is een schoolvoorbeeld van hoe je met design en innovatie een enorme positieve impact op mens en maatschappij kunt maken. TU Delft is er trots op zo’n veelzijdige en inventieve ingenieur tot haar alumni te mogen rekenen."

Jasper Peterich, Directeur Alumnirelaties en Universiteitsfonds Delft

Hester Anderiesen-Le Riche is oprichter en CEO van Tover, het bedrijf achter innovaties als de Tovertafel. Tijdens haar promotieonderzoek aan TU Delft ontwikkelde zij een vorm van interactieve speltherapie middels lichtprojecties voor mensen met cognitieve uitdagingen zoals dementie. Inmiddels spelen meer dan 8.000 zorginstellingen wereldwijd met de spellen van Tover.

Symposium en uitreiking Alumnus van het Jaar 2023
Op dinsdag 6 februari 2024 zal zij terugkeren naar haar alma mater voor de feestelijke uitreiking van de onderscheiding Alumnus van het Jaar 2023. Ter gelegenheid van de verkiezing wordt een plaquette op de Alumni Walk of Fame onthuld in het Mekelpark op de TU Delft Campus door Rector Magnificus en Voorzitter College van Bestuur Prof. dr. ir. Tim van der Hagen.

Voorafgaand aan de onthulling vindt het mini-symposium “Beyond Cure and Care - Symposium on Purposeful Play for better Health” plaats op de faculteit Industrieel Ontwerpen, waar Hester is afgestudeerd en gepromoveerd. Hierbij zal de focus liggen op hoe design ingezet kan worden in de zorg. Sprekers zijn onder meer Philip Scheltens, emeritus hoogleraar neurologie, oprichter van het Alzheimercentrum van de Amsterdamse Universitaire Medische Centra en hoofd van EQT Life Sciences Dementia Fund, Richard Goossens, hoogleraar Fysische Ergonomie aan de TU Delft en Hester zelf. Het symposium wordt gemodereerd door universitair docent Jos Kraal.

09:00 - 10:00 uur

Welkom koffie/thee met kleine versnapering (Hal, faculteit Industrieel Ontwerpen)

10:00 - 12:00 uur

"Beyond Cure and Care - Symposium on Purposeful Play for better Health" (Van der Grintenzaal, faculteit Industrieel Ontwerpen)

12:00 - 12:30 uur

Onthulling plaquette 'Alumnus van het Jaar 2023' Alumni Walk of Fame (Mekelpark)

NB: gezien de weersvoorspellingen zal de onthulling aansluitend aan het symposium plaatsvinden in de Van der Grintenzaal bij de faculteit Industrieel Ontwerpen.

12:30 - 13:30 uur

Netwerklunch (Hal, faculteit Industrieel Ontwerpen)

Livestream Symposium en uitreiking award Alumnus van het Jaar 2023

Vanaf 10:00 uur start het symposium in de Van der Grintenzaal bij de faculteit Industrieel Ontwerpen.

Kunt u niet aanwezig zijn? Dan kunt u het symposium live volgen via onderstaande knop.

Gezien de weersvoorspellingen zal de onthulling aansluitend aan het symposium plaatsvinden.
Ook dit kunt u volgen via de livestream.

Klik hier voor meer informatie over TU Delft Alumnus van het Jaar.