Nieuws & Agenda

01 mei 2023

Financiering NWO Open Technologieprogramma voor windenergieonderzoek Wei Yu

Op 26 april heeft NWO bekend gemaakt dat het onderzoeksproject ‘Dynamic yAw Models fOr wiND turbine/farm design (DIAMOND) van windenergie-onderzoeker dr. Wei Yu bijna € 640.000 financiering zal ontvangen vanuit het Open Technologieprogramma. Yu is voornemens dynamische giermodellen te ontwikkelen om de zogverliezen van windturbines te beperken en zo de weg vrij te maken voor een duurzamere windenergie-industrie.

28 april 2023

MOOI grant for a floating green hydrogen and ammonia project

26 april 2023

AeroDelft and KLM Partner to Explore Hydrogen in Aviation

AeroDelft, a student team from Delft University of Technology, and KLM Royal Dutch Airlines have announced a partnership to explore hydrogen in aviation. The partnership will support AeroDelft’s Project Phoenix, focused on researching and developing new technologies that can reduce the aviation industry's environmental impact.

25 april 2023

Kornelis Blok op Duurzaam Nieuws over inzet kerncentrales

In in het recente (en vernietigende) rapport van de Intergouvernementele Werkgroep inzake klimaatverandering (IPCC) een kaart is weggestopt die een buitengewoon duidelijke beoordeling geeft van het potentieel voor emissiereducties van meer dan 40 opties.

25 april 2023

Andrea Ramirez Ramirez in het FD over fossiele bedrijven en de wetenschap

Klimaatactivisten kondigen aan in mei wereldwijd onderwijsinstellingen te gaan bezetten, uit protest tegen hun samenwerking met fossiele bedrijven. Andrea Ramirez Ramirez legt uit dat de overstap naar schonere bronnen grote gevolgen heeft voor chemische bedrijven.