Nieuws & Agenda

20 juni 2023

Decaan Henri Werij is een van de vijf winnaars van de Clean Aviation High Five Awards

Henri Werij, decaan van de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, is een van de vijf winnaars van de Clean Aviation High Five Awards. Dit maakte het onderzoeks- en innovatieprogramma Clean Aviation Joint Undertaking op 20 juni 2023 bekend tijdens een ceremonie op de Paris Air Show.

19 juni 2023

Gemeente Amsterdam, Wageningen University en TU Delft zetten samenwerking met AMS Institute voort

Gemeente Amsterdam, Wageningen University en TU Delft zetten  samenwerking met AMS Institute voort

Donderdag 15 juni hebben de burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema) en de bestuursvoorzitters van Wageningen University & Research (Sjoukje Heimovaara) en TU Delft (Tim van der Hagen) een intentieovereenkomst namens de drie partijen getekend voor de volgende fase van AMS Institute.

13 juni 2023

Nieuwe proeftuin Biobased Boulevard om gebruik natuurlijke bouwmaterialen te stimuleren

Om het gebruik van natuurlijke materialen in de bouw te versnellen, openden The Green Village, iCircl en Provincie Zuid-Holland vandaag de nieuwe proeftuin Biobased Boulevard. Deze proeftuin, onderdeel van fieldlab The Green Village op TU Delft Campus, gaat helpen op grote schaal biobased bouwmaterialen bij nieuwbouw en renovatie te gebruiken.

08 juni 2023

NWO-subsidie voor een kosteneffectief zonneraam dat energie genereert

In dit project zullen TU Delft, Physee en NSG-Pilkington een kosteneffectief energieopwekkend luminescerende coating voor ramen ontwikkelen op basis van het principe van een luminescente zonneconcentrator. Dit zal worden bereikt met nieuwe luminescerende materialen die uniform over het gehele zichtbare zonnespectrum kunnen absorberen, de geabsorbeerde energie opnieuw kunnen emitteren en transporteren naar zonnecellen.

31 mei 2023

Kornelis Blok op Change Inc. over energietransitie

"Als landen niet snel drie keer zoveel wind- en zonne-energie gaan opwekken en hun CO2-uitstoot niet snel met 40 procent terugdringen, zal de aarde 3 graden opwarmen."