Nieuws & Agenda

09 februari 2023

Aad Correljé op BNR nieuwsradio over de omweg van Russische brandstof

Rusland verbiedt weliswaar de export van benzine, diesel en stookolie naar landen met een prijsplafond voor Russische olieproducten, via een omweg zal het toch in het Westen terechtkomen. Energiedeskundige Aad Correljé van de TU Delft voorziet prijsstijgingen en verschuivende brandstofstromen.

06 februari 2023

'Safe-by-design' chemical recycling of plastic waste

Ana Somoza-Tornos, Assistant Professor at the Department of Chemical Engineering, has received Seed Funding from the TU Delft Safety & Security Institute for the safe-by-design chemical recycling of plastic waste

03 februari 2023

Hydrogen leads the way to a climate neutral Europe without energy poverty

Energy is a driver of economic activity, personal development, and social participation in civic life. That is why, for professor of Smart Energy Systems Zofia Lukszo, the energy transition is about much more than reducing CO2 emissions. ‘Our future energy system should not only be sustainable, but also inclusive – dependable, available and affordable for everyone.’

30 januari 2023

Gerdien de Vries in NRC over kantelpunten in klimaatcrisis

Kunnen we de omslag naar het onleefbaar worden van grote delen van de aarde door klimaatverandering nog voorkomen door de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen? Als individu kan je misschien het idee hebben dat het een druppel op de gloeiende plaat is”, Gerdien de Vries.

19 januari 2023

Green Dragons’ Den TU Delft

Donderdag 19 januari 2023 organiseerde de TU Delft de Green Dragons’ Den, gebaseerd op het televisieprogramma, maar dan gericht op duurzame innovaties. Tijdens de Green Dragons’ Den kregen bedrijven de kans om hun idee te pitchen aan een jury.