Nieuws & Agenda

01 februari 2022

PowerWeb members explain NWO research about energy systems integration

The transition to our future energy system is a very complex task. So-called energy system integration can play an important role in this. This contributes to making the energy system of the future just as reliable, safe and affordable as the current system, but also sustainable. Because in addition to the many technical questions, there are also many non-technical questions that need to be answered.

31 januari 2022

Laurens de Vries benoemd tot hoogleraar Complex Energy Transitions

Het CvB heeft dr.ir. Laurens de Vries met ingang van 27 januari 2022 benoemd tot hoogleraar 'Complex Energy Transitions'.

27 januari 2022

Een aardwarmtebron voor onderzoek op de campus van TU Delft

Jaren geleden kreeg een groep TU Delft studenten het idee om een geothermische bron op de universiteitscampus te boren. Wat eerst een wild plan leek, werd in gang gezet toen bleek dat de campus op een ideale locatie lag. Voor onderzoeksleider Phil Vardon begint het nu bijna werkelijkheid te worden.

26 januari 2022

Andrea Ramirez Ramirez in NRC over de vraag of kernenergie duurzaam is

Als je alleen kijkt naar de CO2-uitstoot, scoort kernenergie erg goed in vergelijking met andere vormen van elektriciteitsopwekking. Dat wil zeggen, die uitstoot is erg laag: 5 tot 6 gram CO2 per opgewekte kilowattuur (kWh).

19 januari 2022

Behnam Taebi in Down to Earth over klimaatengineering

Behnam Taebi geeft aan dat klimaatengineering lang in de taboesfeer zat en vindt het een goede ontwikkeling dat het debat hierover nu op gang komt.