Nieuws & Agenda

01 juli 2020

Kornelis Blok in Trouw over gaming en energieverbruik

Een beetje spelcomputer slurpt net zo veel stroom als een kleine koelkast. Kornelis Blok geeft aan dat energiegebruik thuis veel minder efficient is dan het verbruik door datacentra. Toch vindt hij het overdreven om zoveel nadruk op energiegebruik van spelcomputers te leggen.

24 juni 2020

Aad Correljé op Energiepodium.nl over post-corona economie

Streven we bij het herstel naar een hervatting van pre-corona economie, of pakken we gelijk door en stellen we duurzaamheidseisen aan bedrijven en sectoren die overheidssteun ontvangen? Aad Correljé stelt een aantal vragen over hoe we straks verder moeten.

17 juni 2020

Niek Mouter op Energieplatform over burgerparticipatie

Overheden werken in energieregio's samen aan energiestrategieen, maar hoe betrek je bewoners hier nu bij om draagvlak te creeren? Niek Mouter legt uit dat de PWE methode hiervoor kan worden ingezet.

17 juni 2020

Kornelis Blok in Solar magazine over Urban Energy Institute

De Technische Universiteit Delft bundelt haar onderzoek naar een klimaatneutrale gebouwde omgeving in het nieuwe TU Delft-divisie Urban Energy Institute. Directeur Kornelis Blok: ‘Door samenwerking houden we het vernieuwende wetenschappelijk onderzoek dicht bij de praktijk en zetten we stappen richting een duurzame toekomst.’

03 juni 2020

Delfts onderzoek naar een klimaatneutrale gebouwde omgeving verenigd in Urban Energy Institute

Bij de TU Delft worden verschillende aspecten van dat energiegebruik onderzocht, met als doel het gebruik in stedelijke gebieden drastisch te verlagen en het resterende energiegebruik op te wekken uit duurzame bronnen. Dit onderzoek wordt nu officieel gebundeld in het Urban Energy Institute.