Nieuws & Agenda

07 februari 2022

Fokko Mulder in Financieel Dagblad over de Battolyser

Nederland haalt steeds meer stroom uit zon en wind, maar wat als de zon niet schijnt en het niet waait? Dan zijn batterijen en waterstof belangrijke alternatieven. Fokko Mulder vertelt het Financieel Dagblad over 'zijn' Battolyser.

04 februari 2022

Aad Correljé bij RTL Nieuws over gastekort in Nederland

Wat gebeurt er als er ineens geen gas meer uit Rusland komt? "Het gas dat we nog hebben, mag wel naar de bakker", legt energie-expert Aad Correljé uit. "Maar niet naar de cementfabriek."

04 februari 2022

TU Delft wil met nieuwe serie MOOCs de energietransitie helpen versnellen

Op 8 februari 2022 lanceert TU Delft een serie van vier nieuwe massive open online courses over “Intelligent and Integrated Energy Systems”.

02 februari 2022

Campus TU Delft in 2030 CO2-neutraal

In 2030 wil TU Delft volledig duurzaam opereren. Alle activiteiten op en vanaf de campus zijn dan CO2-neutraal, circulair, klimaatadaptief en dragen bij aan de kwaliteit van leven voor haar gebruikers en voor de natuur. Samen met alle medewerkers, studenten en partners van de universiteit maakt duurzaamheidscoördinator Andy van den Dobbelsteen zich sterk om deze ambitie te realiseren. Op een nieuwe website kan iedereen de vorderingen volgen.

01 februari 2022

NWO KICKstart grant for cross-border projects working on the electrification of the industry

Three promising cross-border collaborative projects of the TU Delft consortium e-Refinery have been granted the electrochemical conversion and materials (ECCM) KICkstart grant by NWO (Dutch Research Council).