Nieuws & Agenda

11 november 2021

Aad Correljé op BNR nieuwsradio over gasprijzen

De gasprijzen zijn inmiddels weer een beetje gestabiliseerd, maar een koude winter of een onvoorspelbare actie van Rusland kan daar zomaar verandering inbrengen.Volgens Aad Correljé, energiedeskundige aan de TU Delft, kan het zomaar gebeuren dat de gedaalde gasprijs weer omhoog schiet. 'Dat komt doordat de vraag zich vlakbij het aanbod bevindt.'

11 november 2021

Project SmartX: energy efficient aircraft wing of the future

The researchers and students of the SmartX project are developing the energy-efficient aircraft wings of the future. They take inspiration from nature: they mimic the steering and wing movements of birds. With their intelligent technology, the wings are expected to reduce aircraft structural mass by 30%.

10 november 2021

TU Delft supercomputer available from January

In the course of January 2022, researchers, students and teaching staff will be able to make use of the computing power of the Delft High-Performance Computing Centre (DHPC) for resolving and modelling complex social problems. View the video for a glimpse behind the scenes and to discover the name of this supercomputer.

01 november 2021

Aad Correljé op Energiepodium.nl over de energietransitie

De gasmarkt wordt geconfronteerd met een vrij snel toenemende vraag naar gas, maar waarom volgt het aanbod dan niet, vraagt Aad Correljé zich af.

28 oktober 2021

Tatiana Filatova en Behnam Taebi in Delft Integraal over bewerkstelligen klimaatactie

De opwarming van de aarde dwingt overheden, bedrijven en burgers tot grote veranderingen. Hoe krijg je iedereen zover? De TU lanceert een groot klimaatprogramma met een belangrijke rol voor governance, gericht op gedrag en beleid. Tatiana Filatova en Behnam Taebi geven aan hoe de wetenschap hieraan kan bijdragen.