Nieuws & Agenda

Kornelis Blok in de Volkskrant over houtkachels

Energie-expert Kornelis Blok van de TU Delft rekent uit dat houtstook financieel iets voordeliger kan zijn als je veel voor je gas betaalt en een efficiënte houtkachel hebt. Maar met een wat oudere kachel kom je met een beetje pech niet boven de 60 procent efficiëntie uit.

Energiedeskundige: Pijpleidingen Oostzee 'punt van zorg'

Het lijkt er steeds meer op dat de lekkages aan de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2 het gevolg zijn van sabotage. Energiedeskundige Aad Correljé van de TU Delft en Clingendael wijst erop dat er meer leidingen in het gebied lopen.

Aad Correljé bij NPO Radio1 over kwetsbaarheid van gasinfrastructuur

Twee krachtige explosies bij de gasleidingen Nord Stream 1 en 2 zorgen voor onrust in Europa. Behalve wie de dader is, roept het vragen op over de kwetsbaarheid van de infrastructuur op de zeebodem.

Aad Correljé bij BNR over regulering van de energiemarkt

De Nederlandse energievoorzieningen zijn teveel geprivatiseerd en geliberaliseerd, vindt Aad Correljé, energiedeskundige van de TU Delft.

26 september 2022

Brunel Solar Team wins Sasol Solar Challenge in Africa

The Dutch Brunel Solar Team, consisting of students from TU Delft, has won the solar race in South Africa. The team made the most kilometers with their solar car. Still, it was exciting for the Delft students - right up to the last moment.