Nieuws & Agenda

08 juni 2022

Energietransitie centraal in TU Delft-onderwijs

On Thursday 9 June, the TU Delft campus will be buzzing like never before. On that day, students will be presenting their ideas on how to accelerate the energy transition. Over the past six months, more than 15,000 TU Delft students have followed a course on energy transition. This has resulted in a large number of ideas and prototypes that can be seen on 9 June during the Energy Challenge Event, which is part of TU Delft's anniversary year.

31 mei 2022

Topwetenschappers windenergie bijeen in Delft voor TORQUE conferentie

Van 1 - 3 juni 2022 organiseren het TU Delft Wind Energy Institute en de European Academy of Wind Energy de prestigieuze Science of Making Torque from Wind Conference (TORQUE) 2022 in Delft. Toonaangevende wetenschappers in windenergie delen er de nieuwste inzichten en baanbrekend onderzoek en bespreken de grote uitdagingen in windenergie die nog moeten worden aangepakt.

30 mei 2022

Energieleverend gebouw Echo geopend op TU Delft Campus

Vanaf maandag 30 mei kunnen docenten en studenten van TU Delft gebruik gaan maken van het duurzame onderwijsgebouw Echo. Na de zomer zullen alle zalen in gebruik zijn en is de horeca volledig in bedrijf. Het energieleverende gebouw op TU Delft Campus draagt bij aan de duurzaamheidsambitie van TU Delft: een CO2-neutrale en circulaire campus in 2030.

30 mei 2022

NWO Perspectief-financiering voor project met ammoniak als brandstof voor zwaar transport

De wereld is dringend op zoek naar alternatieven voor de fossiele brandstoffen die zoveel koolstofdioxide produceren en daarmee de wereldwijde klimaatverandering aanjagen. Een veelbelovend alternatief is ammoniak, dat als brandstof voor grote schepen en zwaar wegtransport zou kunnen worden gebruikt door een combinatie van brandstofcellen en interne verbrandingsmotoren.

17 mei 2022

Laurens de Vries bij EBN podcast over energiebesparing en de noodzaak tot snel verduurzamen

In deze EBN podcast gaat Laurens De Vries in gesprek met Olof van der Gaag Nederlandse Vereniging Duurzame Energie (NVDE) en Barthold Schroot (EBN B.V.) over de verschillende dimensies van de zogeheten ‘badkuip’. Luister wat zij te zeggen hebben over energiebesparing, de noodzaak tot snel verduurzamen en waarom de importafhankelijkheid best op te lossen is