Nieuws & Agenda

16 april 2019

Toekenning subsidie belangrijke stap naar emissieneutrale gasturbines

Het project ‘High Hydrogen Gas Turbine Retrofit’ heeft een belangrijke subsidie ontvangen van het Nederlands Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Het project richt zich op het uitsluiten van koolstofemissies tijdens gebruik van gasturbines.

15 april 2019

Waterstofauto als stroombron in duurzaam energiesysteem

Waterstofauto’s kunnen als buffer fungeren in een duurzaam energiesysteem. Dit ‘Car as Power Plant’ is een concept van Professor Ad van Wijk van de TU Delft om geparkeerde brandstofcelauto's te gebruiken als elektriciteitscentrale.

10 april 2019

TU Delft publiceert visie op Climate Action

Het klimaat verandert en met dat gegeven moeten we iets doen. Wat de TU wil bijdragen staat in een stuk dat de universiteit vandaag online heeft gezet.

03 april 2019

Aad Correljé op Energiepodium.nl over innovatie

Het is een misvatting dat enkel de combinatie van kennis en techniek innovatie voortbrengt volgens Aad Correljé, universitair hoofddocent Economie van Infrastructuren aan de TU Delft en verbonden aan het Clingendael International Energy Programme. Volgens hem zijn ook ondernemerschap en besluitvormingsmechanismen eveneens van invloed op vooruitgang, waarbij het lastig voorspellen is welk spoor de energietransitie moet volgen.

03 april 2019

'Het is dom om niet energieneutraal te bouwen’

In Nederland neemt Amsterdam het voortouw in stedelijke verduurzaming. In 2040 moet de stad CO2-neutraal zijn. Andy van den Dobbelsteen leidt de onderzoeksgroep die dit huzarenstukje uitstippelt.