Nieuws & Agenda

25 november 2019

Aad Correljé op Energiepodium.nl over het eerlijk verdelen van de energietransitiekosten

We kunnen kosten energietransitie eerlijk verdelen stelt Aad Correljé, universitair hoofddocent Economie van Infrastructuren aan de TU Delft en verbonden aan het Clingendael International Energy Programme.

18 november 2019

Scholen kunnen helpen bij energietransitie in wijken

Leerlingen en scholen in het basis- en voortgezet onderwijs kunnen uitstekend helpen om in wijken de energietransitie op gang te brengen. Basisscholen hebben hierin meer invloed dan scholen voor voortgezet onderwijs.

15 november 2019

Behnam Taebi in Technisch Weekblad over Geo-engineering

Deze zomer meldde het IPCC dat de gemiddelde temperatuur wereldwijd sinds 1850 met 1,1°C is toegenomen, maar dat de toename boven land ruim een halve graad hoger ligt. Hoe somberder de voorspellingen over de gevolgen van klimaatverandering worden, hoe serieuzer wetenschappers nadenken over geo-engineering, ofwel het kunstmatig op grote schaal afkoelen van de wereld door bijvoorbeeld deeltjes in de stratosfeer te brengen.

25 oktober 2019

Sergio Grammatico: keynote speaker Energy-Open Workshop 2019

on 7-8 November Sergio Grammatico from the 3mE faculty will be the keynote speaker at the Energy-Open Workshop 2019 in Groningen. He will talk about "Equilibrium seeking in electricity markets".

15 oktober 2019

Project BOBTANDEM granted by Solar Era Net for Olindo Isabela