Nieuws & Agenda

Wenli Shi wins this years 'Best Energy Paper Award' of the PowerWeb Institute

29 maart 2022

Kornelis Blok in Foodlog over energiecrisis na oorlogssituatie Oekraïne

Er moet een nationaal noodplan komen om de overgang naar groene energie te versnellen. Daarvoor pleiten duurzame ondernemers, professoren, grote bedrijven, groene energieleveranciers en andere experts. Kornelis Blok, hoogleraar energiesysteemanalyse van TU Delft en lead author van de klimaatrapporten van het IPCC, onderschrijft dit.

29 maart 2022

Stefan Buijsman in Filosofie Magazine over discriminerende algoritmes

Net als mensen kunnen algoritmes discrimineren, en flink ook. Hoe moeten we daarmee omgaan? Stefan Buijsman vertelt erover in de slotaflevering van de serie over AI.

22 maart 2022

Bert van Wee in Noordhollands Dagblad over autoloze zondag om oliecrisis het hoofd te bieden

Volgens Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft, zou een autoloze zondag in grote steden effect hebben. „Zeker als het om een langere periode gaat. Een paar zondagen zetten geen zoden aan de dijk, maar over een langere periode wel.”

22 maart 2022

Kornelis Blok in Foodlog over energiecrisis na oorlogssituatie Oekraïne

Door de oorlogssituatie in Oekraïne zijn de energiekosten en brandstofprijzen geexplodeerd. Om het Russisch gas niet meer nodig te hebben komt het Internationaal Energieagentschap (IEA) met een tien-punten-plan.