Nieuws & Agenda

06 april 2020

TU Delft sluit zich aan bij International Universities Climate Alliance

Deze week is de International Universities Climate Alliance (‘Climate Alliance’) opgericht. Meer dan 40 universiteiten van over de hele wereld gaan samenwerken op het gebied van klimaatverandering.

17 maart 2020

Building small reactors for renewable electricity in chemical industry

The research consortium of the European Union-funded project ADREM (Adaptable Reactors for Resource- and Energy-Efficient Methane Valorisation), led by Andrzej Stankiewicz, TUD Professor of Process Intensification, successfully developed highly innovative, economically attractive and resource- and energy-efficient reactor concepts for boosting resource and energy efficiency in process industries.

21 februari 2020

TU Delft ontwikkelt met maritieme bedrijven coachboot op waterstof

Onder de naam H2 Coach Boat gaat de TU Delft binnen een consortium van maritieme bedrijven, het Sailing Innovation Centre en het Watersportverbond een schone coachboot voor de zeilsport ontwikkelen, met een aandrijving gebaseerd op waterstof in combinatie met elektriciteit.

18 februari 2020

2.75M EU grant voor STEP4WIND

Het project STEP4WIND heeft als doel het niveau van commerciële readiness van drijvende offshore-windenergie te verhogen.

13 februari 2020

Aad Correljé op Energiepodium over Het Regionale Energie Schap

De radicale wijzigingen in de energievoorziening zullen grote invloed hebben op de huidige organisatie van ons energiesysteem, stelt Aad Correljé.