News
04 July 2022
Jan Kwakkel in diverse media over versnelde zeespiegelstijging
De zeespiegel langs de Nederlandse kust stijgt steeds sneller, schrijven wetenschappers Riccardo Riva, Mark Bakker (CiTG), Jos Timmermans en Jan Kwakkel (TBM) in een nieuwe studie. Daarmee is voor het eerst aangetoond dat de zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust versnelt. In Nieuwsuur vertelt Riva: 'Sinds begin jaren 90 stijgt de zeespiegel 1 millimeter sneller dan daarvoor.
28 June 2022
7.4 million euros for research into products from wastewater
Showering, cleaning, flushing toilets, and industrial production are all processes that use a great deal of water. But what happens to the waste in the water, to everything that is flushed away and disappears into the sewer system together with the water?
28 June 2022
TU Delft researchers: sea level rise along Dutch coastline accelerating
De zeespiegelstijging langs de Nederlandse kust is aan het versnellen. Dat melden wetenschappers van de TU Delft in een nieuwe studie. Uit een uitgebreide analyse van de metingen van acht getijdestations langs de Nederlandse kust (onder meer die van Maassluis, Delfzijl en Vlissingen) blijkt dat de gemiddelde zeespiegelstijging – sinds midden jaren negentig – 2.7 ± 0.4* millimeter per jaar is. In vergelijking tot de zeventig jaar daarvoor is dat een significante stijging van 1.0 ± 0.5 mm/jaar.
24 June 2022
TU Delft students impress in competition with sustainable solution for tenement flats
Symbiotic Urban Movement (SUM) is the name of the TU Delft student team that won third prize at the Solar Decathlon Europe 21/22 on Friday 24 June. Their solution: an innovative plan to transform all of the Netherlands’ 847,000 tenement flats.
21 June 2022
New TU Delft cavitation tunnel should enhance vessel efficiency and reduce disturbance
This week the new cavitation tunnel will be opened at TU Delft. The research in this facility, officially called the Multi Phase Flow Tunnel (MPFT), largely focuses on two topics: the problem of cavitation in vessel propellers, on the one hand, and the potential of air lubrication in vessels, on the other.