Steeds meer MOOCs

Over exponentiële groei gesproken. TU Delfts eerste MOOC Solar Energy trok zes jaar geleden 50 duizend deelnemers waarvan er 3 duizend de eindstreep haalden. Inmiddels hebben zich al meer dan 2,5 miljoen deelnemers ingeschreven voor een Massive Open Online Course van de TU Delft, van wie ruim 21 duizend een certificaat hebben behaald. De actiefste faculteiten bij de productie van MOOCs zijn EWI (34 cursussen), TBM (25), Bouwkunde (14) en CiTG (12). Deelnemers komen vanuit de hele wereld, met India (10 procent) en de Verenigde Staten (8 procent) als uitschieters. Slechts 3 procent van de deelnemers komt uit Nederland. De meeste deelnemers zijn pas-afgestudeerden (27 jaar) waarvan 30 procent vrouw en 70 procent man.

MOOCs maken deel uit van Extension School die daarnaast ook betaalde Professional Education Courses aanbiedt en Online Academic Courses als deel van een masteropleiding.