252 resultaten

24 oktober 2024

Vidi-beurs: Slapende duurzame materialen ontwerpen

Mohammad Fotouhi ontvangt een NWO Vidi-beurs. Geïnspireerd door de winterslaap van de natuur, wil hij de levensduur van composietmaterialen verlengen. Door delen van het materiaal rust te geven wanneer hun functie niet nodig is, wordt vermoeiing voorlopig bespaard.

16 oktober 2024

Intreerede Anne Loes Nillesen: Climate Adaptation; an Act of Design

Het water en bodemsysteem is van oudsher een belangrijke basis geweest voor de ontwikkeling van veelal dichtbevolkte deltagebieden. Door klimaatverandering veranderen ook de bestaande condities van het water en bodemsysteem; dit heeft impact op de toekomstige ruimtelijk economische composities van delta’s en hun landgebruik. Op 8 november geeft hoogleraar Anne Loes Nillesen (Urbanism) haar intreerede ’Climate Adaptation; an Act of Design'.

11 oktober 2024

Bridging Climate and AI: a joint workshop event

Tijdens de Climate & AI Workshop op 3 oktober bundelden het TU Delft AI Initiative en het Climate Action Programme (CAP) hun krachten om (early career) onderzoekers van alle faculteiten van de TU Delft die op het snijvlak van klimaat en AI werken, samen te brengen om relevante overlap en kansen te verkennen.

08 oktober 2024

Nieuwe voorplein Bouwkunde officieel geopend

Twee jaar na de eerste ideeën over het verbouwen van het voorplein van de faculteit Bouwkunde tot Stadsklimaatbos was het zover. Dinsdag 1 oktober 2024 plantten tijdens een feestelijke opening decaan Dick van Gameren, Frank van Vliet (wethouder Klimaat, Cultuur en Openbare Ruimte in Delft) en Renate Geven (Asset Manager Buitenruimte bij campusvastgoed CREFM), de laatste planten.

27 september 2024

Wetenschappers TU Delft en Cambridge University werken samen aan innovatieve methoden om klimaatverandering te bestrijden