316 resultaten

21 mei 2021

TU Delft | Global Initiative is looking for students to join its first ever Student Club Board!

Are you interested in sustainable global development? Do you think research and technology are important in achieving the UN Sustainable Development Goals? Do you want to make a difference? Are you a BSc or MSc student? Then we are looking for you!

10 mei 2021

25 partners uit de bouwwereld ondertekenen Manifest

Meer dan 25 partijen uit de bouwwereld, inclusief 4TU.Bouw, slaan handen ineen voor een innovatieve aanpak van vervanging en renovatie.

29 april 2021

1.000 rivieren verantwoordelijk voor 80% van het plastic in oceanen

Een publicatie in Science Advances werpt een nieuw licht op waar en hoeveel plastic via rivieren in de oceanen terechtkomt.

28 april 2021

Serge Hoogendoorn nieuw lid KNAW

Serge Hoogendoorn wordt op 13 september geïnstalleerd als KNAW lid. De KNAW heeft drieëntwintig nieuwe leden gekozen, waaronder drie buitenlandse. Leden van de KNAW, vooraanstaande wetenschappers uit alle disciplines, worden gekozen op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt circa vijfhonderdvijftig leden. Een lidmaatschap is voor het leven.

26 april 2021

Koninklijke onderscheiding Pieternel Levelt

Professor Pieternel Levelt, hoogleraar Remote Sensing of the Earth Atmosphere aan de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), is benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.

26 april 2021

Koninklijke Onderscheidingen voor drie hoogleraren TU Delft

De Delftse hoogleraren Pieternel Levelt, Jack Pronk en Kees Vuik hebben dit jaar een Koninklijke Onderscheiding ontvangen.

08 april 2021

Ingestorte kade Grimburgwal levert lessen voor kadevernieuwingen Amsterdam

Op 1 september 2020 stortte een deel van de kade aan de Grimburgwal in Amsterdam in. De belangrijkste oorzaken blijken de afwijkende opbouw van de smalle kade, de lokaal diepere bodemligging en verzwakking van het metselwerk door aanvaringen. Dat blijkt uit onderzoek van een onderzoeksteam samengesteld uit deskundigen van TU Delft, Deltares, AMS Institute en SkyGEO, onder leiding van Mandy Korff (TU Delft/Deltares), en op aanvraag van de gemeente Amsterdam. Het rapport met conclusies en aanbevelingen voor andere kademuren van de stad is op 8 april 2021 gepubliceerd door de gemeente Amsterdam.