Laatste Nieuws

911 resultaten

29 oktober 2018

EU kent QuTech-consortium tien miljoen euro toe voor versnelde ontwikkeling quantuminternet

Vandaag kondigde de Europese Commissie aan dat haar Quantum Flagship Programme tien miljoen euro zal bijdragen aan de ontwikkeling van een blauwdruk voor een toekomstig quantuminternet.

29 oktober 2018

Delfts studententeam ontwikkelt gendopingdetectiemethode en wint prijzen in wereldwijde Synthetische Biologie competitie

Studenten van de TU Delft hebben een methode bedacht en ontwikkeld om gendoping te detecteren. Met deze methode, die de naam ADOPE (Advanced Detection of Performance Enhancement) draagt, kan in de toekomst het misbruik van gentherapie in de sport worden tegengegaan. De studenten van het Delftse iGEM-team willen met dit project het belang van veilig gebruik van synthetische biologie onderstrepen. Ze presenteerden hun idee afgelopen week in Boston tijdens de International Genetically Engineered Machine (iGEM) wedstrijd en sleepten prijzen in de wacht voor hun nieuwe toepassing en product ontwerp.

25 oktober 2018

MAVLab gaat Pelikaandrone ontwikkelen voor Rijkswaterstaat

Op 23 oktober vond tijdens het event ‘Drones in het Waterbeheer’ de kick-off en ondertekening plaats van een nieuw project.

24 oktober 2018

Hitte in de stad is tegen te gaan met natuurlijke oplossingen

(Her)introduceren van planten en open water is de beste manier om extreme hitte in onze steden tegen te gaan, stelt promovenda Anna Solcerova.

18 oktober 2018

QuTech onderzoekers presenteren roadmap voor quantum internet

Het is wellicht de eerste quantumtechnologie die realiteit wordt: het quantum-internet. Onderzoekers van QuTech in Delft publiceerden vandaag in Science een gedetailleerde roadmap voor de ontwikkeling van dat quantum-internet.

12 oktober 2018

Bijdrage Getty Foundation voor restauratieonderzoek Delfts stijlicoon Brutalisme

De TU Delft doet de komende jaren onderzoek naar een mogelijke restauratie en modernisering van het Aulagebouw, een rijksmonument.

08 oktober 2018

Fins Quantumbedrijf Bluefors vestigt zich op Delftse Campus

Op 4 oktober tijdens de Innovatie Expo in Rotterdam, heeft Bluefors aangekondigd zich aan te sluiten bij het Delftse quantum kenniscluster.

05 oktober 2018

Acht afstudeerders genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2018

Vandaag (5 oktober 2018) maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2018 van de TU Delft bekend.

04 oktober 2018

Vliegtuigen gebruiken als weerstation

Vliegtuigen kunnen fungeren als sensornetwerk dat informatie verschaft waarmee betere weermodellen en voorspellingen kunnen worden gemaakt, aldus onderzoekers van de TU Delft in PLOS One.

03 oktober 2018

De balans vinden tussen transparantie en bediening bij muziekaanbevelingen

Bij aanbevelingssystemen voor muziek is het belangrijk dat de bedieningsopties voor de gebruiker zodanig worden ontworpen dat de waargenomen kwaliteit van de aanbevelingen hand in hand gaat met een acceptabele cognitieve belasting, dat concludeert TU Delft-onderzoeker Nava Tintarev. Zij presenteerde deze bevindingen en haar onderzoek, waarbij gebruik werd gemaakt van de Spotify API, op woensdag 3 oktober tijdens de ACM Conference on Recommender Systems in Vancouver.