Laatste Nieuws

912 resultaten

22 november 2018

Hij komt, hij komt: Rolfs Surpriselab, deel 3

Feestlampen die aangaan als er gescoord wordt in het (kartonnen) voetbalstadion. Alarmen voor onder de deurmat om ouders aan te horen komen. Een kartonnen accuboor voor een klus-ouder, maar wel een die echt kan draaien. Honderden kinderen verlieten vorig jaar ‘Rolfs Surpriselab’ met een technische surprise: een surprise die iets kan. En dus organiseert het Science Centre Delft van de TU Delft het surpriselab dit jaar voor de derde keer.

19 november 2018

Nederlandse bodem zakt meer dan verwacht

Dat de bodem van Nederland zakt vermoedden we al, maar het is nu voor het eerst ook gemeten voor het hele land. Vooral in het westen daalt de bodem veel meer dan verwacht, blijkt uit de nieuwe Bodemdalingskaart Nederland.

14 november 2018

Robotisch 3D-geprinte chaise longue verandert in een bed

Een robotisch 3D-geprinte chaise longue die vervormbaar is tot een bed (en weer terug). Deze creatie van onderzoekers van de TU Delft is te zien in het Delftse Science Centre. De onderzoekers verwachten dat dit soort vervormbare materialen in de toekomst breder toepasbaar worden in de bouw en (binnenhuis)architectuur.

14 november 2018

Eerste hoogleraar Ethics of Water Engineering: ‘Let op verschillen in mogelijkheden van burgers’

Prof. Neelke Doorn hield op vrijdag 16 november haar intreerede als hoogleraar Ethics of Water Engineering.

09 november 2018

Ahold Delhaize en TU Delft starten samenwerking in robotica

Ahold Delhaize gaat samen met de TU Delft, RoboValley en YES!Delft nieuwe toepassingen van robotica verkennen in de retail sector.

08 november 2018

Beste docent en meest innovatief onderwijstalent TU Delft

Calvin Rans, universitair docent bij de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechnologie (LR), is verkozen tot de beste docent van de TU Delft 2018.

08 november 2018

TU Delft in vijf grote nieuwe publiek-private onderzoeksprogramma’s

NWO heeft bekendgemaakt welke nieuwe onderzoeksprogramma’s van start mogen gaan in het zogeheten ‘Perspectief voor de Topsectoren’-programma, met een budget van in totaal 28 miljoen euro. De TU Delft is betrokken bij vijf van de zes gehonoreerde programma’s.

06 november 2018

Rhythima Shinde is TU Delft Best Graduate 2018!

Rhythima Shinde is uitgeroepen tot Best Graduate 2018 van de TU Delft. Zij studeerde af bij de Faculteit Techniek, Bestuur en Management.

06 november 2018

'Te weinig ambitie bij noodzakelijke modernisering Nederlands spoor'

Het Nederlandse spoor zou veel sneller moeten overschakelen naar de moderne Europese communicatie-standaard ERTMS voor besturing en beveiliging.

05 november 2018

Geluiden als factor bij fietsveiligheid onderzocht

Agnieszka Stelling onderzoekt de rol die geluiden spelen bij de verkeersveiligheid van fietsers. Ze promoveert op maandag 5 november op dit onderwerp aan de TU Delft.