Laatste Nieuws

912 resultaten

22 maart 2019

Building with Nature: Engels slijkgras en zeebies helpen de dijken

Begroeide voorlanden kunnen golfbelastingen op dijken flink laten afnemen. Daardoor zou je deze dijken eventueel minder hoog kunnen maken. Vincent Vuik promoveert op woensdag 27 maart op dit onderwerp aan de TU Delft.

21 maart 2019

TU Delft en ING starten AI for FinTech Lab

De TU Delft en ING bundelen hun kennis en expertise op het gebied van kunstmatige intelligentie binnen de financiële sector in het AI for FinTech Lab (AFL). Dit maakten zij donderdag 21 maart bekend tijdens het Nederland Digitaal event in Hilversum.

15 maart 2019

Tentoonstelling Panorama Mesdag en TU Delft: ‘Vanaf het hoogste punt: Landmeten in Mesdags tijd’

Terwijl Mesdag in 1880 vanaf het hoogste duin in Scheveningen schetsen maakte voor zijn Panorama, trokken landmeters door het hele land om een nieuwe kaart van Nederland te maken.

14 maart 2019

Regio zet in op testen van 5G voor digitale economie

De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) gaat samen met de TU Delft, regio Holland-Rijnland, gemeenten Delft en Katwijk, TNO en de provincie Zuid-Holland investeren in het onderzoeken van de toepassingen van 5G in fieldlabs.

14 maart 2019

Elmar Eisemann awarded the 2019 Netherlands Prize for ICT Research

Hij ontvangt de prijs voor zijn onderzoek naar een correcte en scherpe weergave van visualisaties door gebruik te maken van moderne grafische hardware.

The Future of Cash

Igo Boerrigter, masterstudent aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van TU Delft, analyseerde in opdracht van De Nederlandsche Bank het huidige gebruik van contant geld. Op basis hiervan deed hij aanbevelingen voor een blijvend bruikbaar en betaalbaar cash-systeem in de toekomst. Bovendien bedacht hij een meer gebruiksvriendelijke variant van muntgeld.

Experimenteren met autonoom varen op de TU Delft Campus

Maandag 18 maart opent Minister Cora van Nieuwenhuizen het Researchlab Autonomous Shipping (RAS) op The Green Village bij de TU Delft. Dit nieuwe researchlab biedt een natuurlijke buitenruimte voor experimenten met autonoom varen en is een ontmoetingsplek voor alle partijen die bij de ontwikkeling van autonoom varen betrokken zijn.

Dick van Gameren benoemd als decaan faculteit Bouwkunde

Het College van Bestuur heeft prof.ir. Dick van Gameren met ingang van 1 april 2019 benoemd tot decaan van de faculteit Bouwkunde. Momenteel is hij voorzitter van de afdeling Architecture bij die faculteit.

12 maart 2019

TU Delft, Shell en overheid investeren 5 miljoen euro in duurzame doorbraak voor chemie

TU Delft, Shell en diverse Topconsortia voor Kennis en Innovatie (TKI) investeren samen 5 miljoen euro in de ontwikkeling van elektrochemische technologie voor verduurzaming van de petrochemische industrie.

11 maart 2019

Tim van der Hagen deelt wetenschappelijke artikelen in open access

De meeste recente wetenschappelijke artikelen van de rectoren van de Nederlandse universiteiten zijn binnenkort gratis wereldwijd online beschikbaar.