Laatste Nieuws

912 resultaten

19 december 2019

Betaalbare en gebruikersvriendelijke renovatieconcepten

Het nieuwe consortium Integrale Energietransitie Bestaande Bouw (IEBB) ontvangt 13,8 miljoen euro subsidie om de komende jaren betaalbare en gebruikersvriendelijke renovatieconcepten worden ontwikkeld. Onderzoekers van de faculteiten Bouwkunde, Industrieel Ontwerpen en Technische Natuurwetenschappen van de TU Delft ontwikkelen de nodige kennis voor onder meer innovatieve renovatieconcepten, digitalisering van het renovatieproces, optimalisatie van warmtepompen en energieprestaties van gebouwen, keteninnovatie en implementatie.

18 december 2019

QuTech realiseert 'MRI op atomaire schaal'

Onderzoekers van QuTech, een samenwerking tussen TU Delft en TNO, hebben met behulp van quantumtechnologie een magnetische beeldvormingstechniek ontwikkeld die 3D-beelden kan maken met atomaire resolutie.

18 december 2019

Professor Wim van den Doel gaat partnerschap Leiden-Delft-Erasmus leiden

17 december 2019

Zacht en snel windmolens bouwen op zee zonder het leven in zee te storen

Nieuwe methodiek Gentle Driving of Piles (GDP) verbetert installatieproces van monopiles.

16 december 2019

TU Delft werkt mee aan aardgasvrije gebouwde omgeving

Het consortium WarmingUp, het nieuwe warmtecollectief dat streeft naar een snellere realisatie van kosteneffectieve en duurzame warmtenetten, ontvangt 9,3 miljoen euro subsidie in het kader van het Meerjarige Missie-gedreven Innovatieprogramma (MMIP) van RVO.

12 december 2019

Miljoenen voor onderzoek naar grootschalige energieopslag

Paulien Herder, hoogleraar Energy Systems aan de TU Delft, en haar onderzoeksteam binnen het interdisciplinaire consortium RELEASE (Reversible Large-scale Energy Storage), krijgen ruim 10 miljoen toegekend van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) voor hun onderzoek naar grootschalige energieopslag. NWO steekt vanuit het Crossover-programma in totaal 39 miljoen euro in vijf grote, interdisciplinaire onderzoek consortia om vooruitgang te boeken binnen diverse maatschappelijke en economische uitdagingen.

12 december 2019

TU Delft geselecteerd als ELLIS-unit voor AI en machine learning

Het European Laboratory for Learning and Intelligent systems (ELLIS) heeft de TU Delft geselecteerd als een van haar units voor excellent Europees onderzoek op het gebied van Artificial Intelligence (AI) en machine learning.

11 december 2019

4,1 miljoen euro voor gezamenlijk protontherapie-onderzoek TU Delft, Erasmus MC en LUMC

Een nieuwe subsidieronde is toegekend aan dertien onderzoekers die deel uitmaken van het HollandPTC R&D-consortium.

11 december 2019

Een goede universiteit is ook internationaal

Opinieartikel van de rectoren van de Nederlandse universiteiten.

10 december 2019

Groenland verliest sneller ijs dan verwacht

Groenland verliest zeven keer zo snel ijs als in de jaren negentig, zo blijkt uit onderzoek van het Ice Sheet Mass Balance Inter­comparison Exercise Team.