Laatste Nieuws

913 resultaten

14 december 2022

Tech for Energy | Hartelijk dank!

Tech for Energy | Samen versnellen we de energietransitie. Met de campagne draagt het Universiteitsfonds Delft bij aan deze onderzoeken en aan de ambitie van de universiteit om hierin in Nederland een voortrekkersrol te nemen. Ruim 200.000 euro werd opgehaald.

14 december 2022

40 miljoen voor onderzoek naar innovatieve technologie in negen nieuwe Perspectief-programma’s

Negen consortia van onderzoekers, bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties gaan met een budget van bijna 40 miljoen euro werken aan technologische innovaties, gericht op maatschappelijke uitdagingen. TU Delft is trekker in drie gehonoreerde consortia en neemt deel in drie andere consortia, gerelateerd aan onze maatschappelijke thema’s Resilient Cities & Mobility, Health & Care en Climate & Energy.

13 december 2022

Top 10 klassering studenten Team Epoch in wereldwijde competitie codering voor duurzaamheid

08 december 2022

"Geen enkele andere technologie heeft de wereld zo snel en intens veranderd als het web en datagedreven intelligente systemen (AI)”

06 december 2022

IO-alumni behalen 1e en 3e plaats in 2022 KVK Innovatie Top 100

De bedrijven SenseGlove en Pieter Pot, opgericht door IO-alumni behalen de 1e en 3e plaats in de KVK Innovatie Top 100 van 2022.

01 december 2022

Meeste stikstofdepositie uit de luchtvaart komt van grote hoogte

Vliegtuigen stoten tijdens zowel de LTO-vluchtfase (taxiën, opstijgen, landen) als tijdens het vliegen op grote hoogte stikstofoxiden en andere emissies uit. Deze emissies komen terug op het aardoppervlak waar ze in de vorm van stikstof neerslaan op land en wateroppervlaktes. TU Delft onderzoekers hebben met behulp van een atmosferisch model berekend dat de luchtvaart in 2019 verantwoordelijk was voor net iets minder dan 1,2% van de totale wereldwijde stikstofneerslag uit alle bronnen.

30 november 2022

Delfts onderzoek in Rijksmuseum

Een slim alternatief voor de zandzak én een experiment met klei dat ons meer moet leren over het verstevigen van onze dijken. Het zijn twee voorbeelden van Delfts onderzoek dat momenteel als kunst aan de muren van het Rijksmuseum hangt.

30 november 2022

ERC Advanced Grant voor Chiara Bisagni

De European Research Council heeft een ERC Advanced Grant toegekend aan professor Chiara Bisagni, hoogleraar Aerospace Structures and Computational Mechanics aan de faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek TU Delft.

29 november 2022

Op zoek naar de felbegeerde veilige, betere en duurzame batterij: BatteryNL

Iedereen die in Nederland werkt aan de ontwikkeling van batterijen, kleine bedrijven, multinationals en kennisinstellingen, heeft zich verenigd in het consortium BatteryNL om binnen acht jaar de volgende generatie batterijen te ontwikkelen op basis van een beter begrip van materiaalinterfaces. Prof. M. (Marnix) Wagemaker (TU Delft - Faculteit Toegepaste Wetenschappen) is de projectleider van een 9,3 miljoen euro kostend project gefinancierd door NWO-ORC.

28 november 2022

Investeren in kennis rendeert

Zonder innovatie-ecosystemen zoals die van TU Delft Campus zou de Nederlandse economie kleiner en minder veerkrachtig zijn, zegt het Britse onderzoeksbureau BiGGAR Economics.