Systems Workforce Summit 2024 at TU Delft

Nieuws - 30 september 2024

Omdat de behoefte aan systeemingenieurs toeneemt, organiseren de TU Delft en NXTGEN Hightech op 8 en 9 oktober 2024 een uniek wereldwijd evenement over systeemengineering. Thoughtleaders van organisaties als Airbus, ASML, MIT en NASA bespreken er toekomstige behoeften voor de Systems Engineering workforce die nodig is om de grote transities in de maatschappij te realiseren. De Systems Workforce Summit, een initiatief van emeritus hoogleraar Space Systems Engineering Heinz Stoewer, vindt plaats aan de TU Delft. Aanmelden kan nog.

De behoefte aan systeemingenieurs

Door grote transities in diverse sectoren, denk aan energie, gezondheid, luchtvaart en ruimtevaart en transport, en ook door vooruitgang in onder meer robotica, AI en cyber-fysieke domeinen, zijn systemen meer en meer onderling afhankelijk. Er is technisch talent nodig om de uiteenlopende vereisten te integreren, robuuste ontwerpen te ontwikkelen en het succes van projecten te garanderen. Goed opgeleide systeemmanagers en ingenieurs met brede overkoepelende multidisciplinaire competenties zijn essentieel om de technische, economische en maatschappelijke uitdagingen van de huidige complexe systemen aan te gaan. Dit type talent is schaars en wereldwijd veel gevraagd door bedrijven. Samenwerking tussen organisaties kan de benodigde 'beroepsbevolking van de toekomst' aanzienlijk dichterbij brengen.

Ontdekken, verbinden en betrekken

Het tweedaagse programma zit boordevol interessante sprekers en netwerkmogelijkheden. Ga in gesprek met toonaangevende denkers van toporganisaties zoals Airbus, ASML, MIT en NASA en krijg waardevolle inzichten in het veranderende landschap van competenties en vaardigheden in systems engineering. Organisaties en professionals hebben de unieke kans om te netwerken met studenten en opkomend talent, en om de volgende generatie professionals te ontdekken. Opkomend talent, zoals studenten, krijgt de unieke kans om te netwerken en zich te orienteren op de industrie, de academische wereld en overheidsinstanties voor hun toekomstige carriere. Verdiep je in wereldwijde trends, kansen en uitdagingen in systeemengineering om voorop te blijven in dit dynamische vakgebied.

"Deze bijeenkomst zal de eerste in zijn soort wereldwijd zijn"

Prof. Dipl.-Ing. Heinz Stoewer is Emeritus Hoogleraar Space Systems Engineering aan de TU Delft en voormalig voorzitter van de International Council on Systems Engineering (INCOSE). Stoewer heeft recent bijgedragen aan de publicatie Systems Engineering Vision 2035 (INCOSE). Hij is initiatiefnemer van de organisatie van deze Systems Workforce Summit. Stoewer: "Deze top in Delft zal leiders en experts uit de industrie, academische wereld, overheidsinstanties en professionele organisaties samenbrengen. Samen zullen we een 'Call for Action' formuleren die maatregelen moet stimuleren om de benodigde “systems workforce” te laten groeien voor de mondiale uitdagingen van vandaag op het gebied van energie, gezondheid, lucht- en ruimtevaart en transport. Deze bijeenkomst zal de eerste in zijn soort wereldwijd zijn."

Meer informatie en aanmelden