Kom op 8 juni kijken in het nieuwe universiteitsgebouw Spui in Den Haag tijdens Dag van de Bouw

Nieuws - 30 mei 2024

De TU Delft campus in Den Haag krijgt binnenkort een nieuwe locatie in het Spui Universiteitsgebouw.

Ben je nieuwsgierig naar de renovatie van het voormalige V&D gebouw aan de Spuistraat in Den Haag? Je hebt de kans om het zelf te ervaren. Op zaterdag 8 juni, van 10.00 tot 13.00 uur, is de bouwplaats van het nieuwe universiteitsgebouw open voor het publiek.

De maatschappelijke transities van de 21ste eeuw en dus de arbeidsmarkt vragen om steeds meer ingenieurs. Om daarin te kunnen voorzien wil de TU Delft groeien op andere locaties dan in Delft. In Den Haag brengt TU Delft technische kennis dichterbij ministeries, adviesorganen en internationale organisaties. Met de campus van TU Delft in Den Haag willen we een inspirerende plek bieden voor transdisciplinair onderzoek en onderwijs, gericht op de grote maatschappelijke transities van deze eeuw. De TU Delft, samen met onder andere Universiteit Leiden, de Open Universiteit, het LUMC, de Universiteiten van Nederland en de University of Edinburgh, zal binnenkort gehuisvest worden in het nieuwe gebouw, midden in het hart van het centrum van Den Haag. Het gebouw, met een oppervlakte van meer dan 20.000 m2, zal plaats bieden aan meer dan 4.000 studenten, docenten, onderzoekers, bestuurders en stadsbewoners, wat samenwerking en co-creatie bevordert.

Praktische Informatie

Dag van de Bouw