Wereldwijde top 2 positie voor Architecture in QR by subject ranking

Nieuws - 15 april 2022 - Communication BK

In de meest recente QS World University Rankings by Subject is Architecture gestegen van de top 3 positie naar de top 2 positie. Dat is een geweldige prestatie. In de top 3 vinden we MIT op 1 en UCL op 3.

Dit jaar werden 1543 universiteiten gerankt in 51 vakgebieden. De subjects zijn onderverdeeld in 5 faculty areas (brede vakgebieden). De ranking gebruikt een vijftal indicatoren om tot de ranglijsten te komen namelijk: academische reputatie, werkgever reputatie, citaties, h-index en IRN (international research network). De hoge notering van dit jaar is mede te danken aan een hogere score op de h-index en een goede score op een nieuw toegevoegde indicator, IRN (International Research Network). Deze IRN meet de diversiteit van onderzoekssamenwerkingen en de TU Delft scoort daar de maximale punten op. Binnen de Subject ranking is de categorie Engineering & Technology het meest relevant voor TU Delft, omdat die de hele universiteit betreft. Bovendien worden hier universiteiten met een gelijke focus met elkaar vergeleken. Dit in tegenstelling tot de QS World University Ranking waar alle universiteiten in vergeleken worden.

Meer informatie

Bekijk het TU nieuwsbericht over de Top 10 positie van TU Delft in de categorie Engineering & Technology.

Zie de volledige ranking lijst in het domein Architecture.