Teachers of the Year van TNW bekendgemaakt
Tijdens de Science Day van de Faculteit Technische Natuurwetenschappen, op donderdag 27 juni, maakte decaan Lucas van Vliet bekend wie zich dit jaar de beste docenten van de faculteit mogen noemen. De winnaars zijn: Martin Bruggink (Lerarenopleiding SEC), Pascale Daran-Lapujade (LST), Ferdinand Grozema (MST en CE), Timon Idema (NB) en Gary Steele (TN/AP).
Timon Idema werd niet alleen uitgeroepen tot Teacher of the Year van de opleiding Nanobiology, maar ook tot Teacher of the Year van de gehele faculteit TNW. Hij vertegenwoordigt de faculteit bij de aankomende Best Teacher of the Year-verkiezing van de TU Delft.
Hieronder een korte beschrijving van de Teachers of the Year 2019:
Martin Bruggink (Lerarenopleiding SEC):
Martin is een informaticaspecialist en is onder meer verantwoordelijk voor het vak Didactische Vaardigheden. Hierbij leren studenten om onderwijs uit te voeren en de beginselen van orde houden. Martin is een gewaardeerd docent en focust sterkt op het leren van onze studenten en hun leerlingen, is tevens gedreven om zijn onderwijs steeds te verbeteren en zet zich ook enorm in voor de opleiding en de afdeling in brede zin. Zo is hij lid van het Team Innovatie dat samen met de opleidingsdirecteur werkt aan de vernieuwing van het curriculum. In dit nieuwe curriculum is Martin begeleider van een professionele leergemeenschap op het vlak van betadidactiek, hetgeen aangeeft dat deze docent ook heel goed over de grenzen van zijn eigen vak kan heenkijken.
Pascale Daran-Lapujade (LST):
Pascale Daran-Lapujade doceert zowel in de bachelor als de master van Life Science & Technology. Ze geeft het praktische vak Biotechnology Basic Techniques en het vak Metabolic Reprogramming. Daarnaast is ze lid van de examencommissie van de master LST. Pascale is een toegewijde docente die in haar zeer interactieve vak, gebaseerd op analyse van wetenschappelijke literatuur, studenten leert om kritisch wetenschappelijke artikelen te lezen en de inhoud ervan op een gestructureerde manier met hun peers te bespreken. Deze studentgeoriënteerde benadering wordt door alle studenten zeer gewaardeerd.
Ferdinand Grozema (MST/CE):
Ferdinand Grozema is verkozen tot Teacher of the Year van MST/Chemical Engineering vanwege zijn uitzonderlijke toewijding en bijdragen aan de bevordering van de geletterdheid van studenten. Geletterdheid in de brede zin van het woord; hij scherpt niet alleen de schrijfvaardigheid van studenten aan als het gaat om natuurlijke taal, maar onderwijst en bevordert vooral ook de wetenschappelijke argumentatie. Grozema stelt de studenten bloot aan numerieke methoden, maar ook aan de schoonheid en de kracht van de rekenkundige chemie.
Timon Idema (NB):
Timon is een toegewijde en productieve docent, zowel in de klas als in de begeleiding van onderzoeksprojecten (BEP/MEP) in het Nanobiology-programma. In het academische jaar 2018-19 heeft hij een groot aantal cursussen gegeven en helpen ontwikkelen, zoals Quantum Mechanics for Nanobiology 1 & 2 en Geometry of Physics. Hij is een zeer populaire BEP/MEP-begeleider en ziet er nauwlettend op toe dat zijn eindprojectstudenten een uitstekende training krijgen. Timon wordt geprezen voor zijn duidelijke uitleg van moeilijk materiaal, zijn toewijding bij helpen van studenten om te leren, het creëren van uitdagend maar effectief oefenmateriaal en vriendelijke interacties met studenten buiten de lessen. Timon Idema is zeer enthousiast, deskundig en goed voorbereid.
Gary Steele (TN/AP):
Gary Steele geeft vakken op het gebied van quantummechanica en nanotechnologie, en is onlangs begonnen met het onderwijzen van Programming and Computational Science. Ook is hij bezig met het opzetten van het nieuwe vak Quantum Sensing voor de minor Quantum Science en Quantum Information. Als er één woord is dat zijn onderwijsstijl kenmerkt, dan is het wel ‘enthousiasme’, aanstekelijk enthousiasme. Studenten vinden hem duidelijk, grappig, vriendelijk en sympathiek. Zijn lezingen hebben een duidelijke structuur en hij gebruikt veel voorbeelden uit zijn onderzoek om de theorie te illustreren. Hij betrekt de studenten door hen vragen te stellen die hen uitdagen na te denken over het gepresenteerde materiaal.