Become a Mars Explorer with Mission M.A.R.I.J.N

Maak kennis met Mission M.A.R.I.J.N. (Mars Adventures: Research Initiative for Journey & Navigation), een leeractiviteit ontwikkeld voor eerstejaars studenten lucht- en ruimtevaarttechniek in het vak 'Ontwerp en Constructie'. De misse? Studenten onderdompelen in de fascinerende wereld van Marsverkenning terwijl we hun begrip van het concept 'ontwerpeisen' stimuleren.

Tijdens deze interactieve demo krijg je na een korte uitleg over de educatieve context de kans om deel te nemen aan twee leeractiviteiten: de Mars VR-vloot, waar je meer te weten komt over eerdere Marsmissies in een VR-omgeving, en 'Let’s Rock, Let’s Bo(o)gie', waar je inzicht krijgt in het functioneren van het rocker-bogie mechanisme van Marsrovers door M.A.R.C.O. te besturen (een 1:4 schaalmodel van de Perseverance-rover).

Deze sessie is in het Engels.

Spreker:

Ines Uriol Balbin

Lecturer at Aerospace Engineering

Ines Uriol Balbin is een deskundige op het gebied van buigen, schelpen, schalen, configuratie, schuif, composieten en de schaalfactor van structuren. In 2023 doceert ze onderzoeksmethoden, thermisch ontwerp van ruimtevaartuigen en ruimtevaartuigontwerp en astrodynamicas. Binnen onze afdeling draagt ze bij aan het verduurzamen van de lucht- en ruimtevaart door de structuren en materialen van morgen te ontwikkelen. Haar onderzoek omvat het creëren van nieuwe materialen met een kleinere milieubelasting, manieren om oude materialen te hergebruiken, en het lichter maken van structuren om de overgang naar nieuwe energiebronnen te ondersteunen.