Zoeken
Bert van Wee in Milieumagazine over rekeningrijden
Al dertig jaar steggelt ons land over rekeningrijden. Wetenschap, maatschappelijk middenveld, automobilisten: iedereen lijkt voor, behalve…
Bert van Wee in Metro over appen op de fiets
Wie na 1 juli met zijn telefoon vast op de fiets betrapt wordt, krijgt een boete van 95 euro. Maar hoe gevaarlijk is appen op de fiets dan…
Bert van Wee in diverse media over treinen om de 10 minuten
Tussen negen grote steden in Nederland moet in 2040 om de tien minuten een trein rijden. Ook moet het personenvervoer naar Duitsland sterk…
Bert van Wee op Treinreiziger.nl over alternatieve Zuiderzeelijn
Er moet vanuit Groningen via Drachten, Heerenveen en Emmeloord een directe spoorlijn met Lelystad komen. Dat de discussie nu weer speelt,…
Bert van Wee op nu.nl over verkleinen van het aantal verkeersdoden
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 65 gestegen naar 678. Het is de grootste toename sinds 1989. Minister Cora van Nieuwenhuizen…
Bert van Wee op nu.nl over de bereikbaarheid van steden
Doorgaans worden bereikbaarheids- en fileproblemen in Nederlands opgelost met meer asfalt of meer spoor. Dat leidt in de regel tot meer…
Bert van Wee in 3FM KNOW SHIT over kosten van OV
Bert van Wee, hoogleraar Transportbeleid van de Technische Universiteit Delft legt in de uitzending uit waarom het geen goed idee is om…
Bert van Wee op E-tric Center over de elektrische auto
Het kabinet wil dat er vanaf 2025 alleen nog maar elektrische auto’s worden verkocht. Toch twijfelt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid…
Bert van Wee in de Telegraaf over kanaaltunnel
Het is vandaag precies 25 jaar geleden dat de Kanaaltunnel tussen Calais en Folkestone werd geopend. Uiteindelijk waren de kosten twee keer…
Bert van Wee in diverse media over kosten van elektrisch rijden
Amsterdam wil alleen nog elektrische auto's in de stad in 2030. Zijn de elektrische auto's dan betaalbaar? Er zal veel steun van de overheid…