News & In the media
Bert van Wee op NOS.nl over 50 jaar metro
Precies vijftig jaar na de eerste rit in de Maasstad bestaat het metronet in Nederland uit maar 120 kilometer spoor. Ter vergelijking: de…
Bert van Wee in het AD over kosten van trams Uithoflijn
Er zijn nu nog geen aanwijzingen voor, maar de Utrechtse verkeerswethouder benoemde het wel toen gemeenteraadsleden haar vorige maand…
Bert van Wee op NOS.nl over trein of vliegreis naar Londen
Vliegen naar Londen? Er is best kans dat we dat in de toekomst een stuk minder zullen doen. De trein moet de komende jaren een volwaardig…
Bert van Wee in Trouw over spoorboekloos rijden
Elke tien minuten rijdt er een intercity tussen Eindhoven en Amsterdam, en dat bevalt de NS en de reizigers. Gaat dat straks elders ook zo?…
Bert van Wee op BNR Nieuwradio over concurrentie op het spoornetwerk
De Tweede Kamer debatteert over concurrentie op het spoornetwerk. Bert van Wee geeft aan dat concurrentie niet in alle gevallen ten goede…
Bert van Wee in diverse media over telefoongebruik en ongelukken op de fiets
Fietsers met een telefoon in de hand zijn nauwelijks vaker bij ongelukken betrokken dan fietsers met hun mobiel veilig in de broekzak. Dat…
Bert van Wee en Wijnand Veeneman in de Volkskrant over Lightrail
Vervoerders en wethouders uit de Randstad waarschuwen in een open brief voor een verkeersinfarct. Zij zweren bij lightrailverbindingen. Is…
Bert van Wee in AD over meerkosten Uithoflijn
De meerkosten van 30 miljoen voor de aanleg van de Uithoflijn vallen best mee. Althans, dat vindt Amersfoorter Bert van Wee, hoogleraar…
TPM hosts EWG/MCDA meeting on 5-7 April
The TPM faculty will host the European Working Group on Multi-criteria Decision Aiding (EWG/MCDA) on 5-7 April in 2018. Abstracts can still…
Bert van Wee in diverse media over gevaarlijke verkeerslocaties
Het Keizer Karelplein in Nijmegen is met zeker 83 ongelukken in drie jaar tijd de meest verkeersonveilige plek van het land. Daarnaast telt…