News & In the media
Bert van Wee in de Volkskrant over overvolle treinen
Overvolle rijtuigen zijn een bron van ergernis. Reizigers eisen een zitplaats, ook in de spits. Voorstel: hef de eerste klasse op zodat er…
Bert van Wee op Cobouw.nl over vertraging bij infraprojecten
De problemen bij de herijking van de Zuidasdok staat niet op zich. Het aantal infra-projecten dat fors later wordt opgeleverd, stijgt snel.…
Bert van Wee in De Stentor over flitspalen
De flitspalen langs de Zwolse ring dragen nog altijd bij aan de verkeersveiligheid, zegt de gemeente Zwolle als wegbeheerder. Veel van de…
Marijn Janssen, Fernando Kuipers en Jolien Ubacht op iBestuur.nl over frequentieveilingen
Lessen van 4G-frequentieveilingen laten zien dat vooraf nadenken over de eisen, zoals dekking, essentieel is. 5G is een kritische…
Nieuwe software voor het maken van robuuste keuze-experimenten
Onderzoeker Sander van Cranenburgh van de TU Delft heeft, samen met onderzoekers van de University of Sydney, een upgrade ontwikkeld voor…
Bert van Wee op BNR.nl over milieuzones
Het invoeren van milieuzones kost miljoenen, terwijl dit uiteindelijk maar weinig milieuwinst oplevert. Nog geen 5 procent van alle auto's…
Virginia Dignum in Lead Digital over ethical artificial intelligence
Wie müssen sich Unternehmen und Gesellschaft organisieren, um künstliche Intelligenz ethisch und verantwortungsvoll einzusetzen? Darüber…
Bert van Wee in diverse media over road-pricing
The growing electric car fleet will automatically lead to road-pricing in the future. That’s the conclusion of the 40-year jubilee…
Bert van Wee op RTLz.nl over elektrische auto's laden
Geleidelijk aan stijgt het aantal elektrische auto's dat in Nederland rond rijdt, maar waar gaan we laden? Dat is van meerdere factoren…
Bert van Wee in de Telegraaf over kanaaltunnel
Het is vandaag precies 25 jaar geleden dat de Kanaaltunnel tussen Calais en Folkestone werd geopend. Uiteindelijk waren de kosten twee keer…