News & In the media
Bert van Wee in diverse media over de Arnhemse milieuzone
Verschillende media die berichtten over de milieuzone wezen erop dat de Arnhemse zone strenger is dan die in de drie andere steden: Utrecht,…
Bert van Wee in Een vandaag over filebestrijding
Klopt het wel dat meer asfalt minder files tot gevolg heeft? Bert van Wee, hoogleraar Transportbeleid aan de TU Delft, denkt van niet.
Bert van Wee in de Volkskrant over uithoflijn
Provincie en gemeente zouden al vijf jaar weten van kostenoverschrijding nieuwe tramverbinding De lokale Rekenkamer van Utrecht gaat…
TIL student Daphne van den Hurk wins ‘Ward Vleugels Q-Park Thesis Award 2017’
At the Thought Leader Event, an event about parking and mobility, Daphne van den Hurk has won the shared 1st prize of the ‘Ward Vleugels…
Bert van Wee in diverse media over vervuilende auto's in de binnenstad
In de twintig grootste gemeenten is een meerderheid van de inwoners voor het weren van vervuilende dieselauto's uit binnensteden. Het…
Solving the mystery of institutions with machine learning algorithms
Amineh Ghorbani has managed to attract funding to do research into the DNA of institutions over a period of 700 years in the project MIDI.…
Hoe de douane efficiënter inspecteert in de logistieke keten
De douane op Schiphol en in de haven van Rotterdam krijgt het de komende jaren flink druk. De enorme groei van e-commerce en de aankomende…
Onderzoeksteam van Kasper Lange ontvangt RAAK-mkb subsidie voor praktijkgericht onderzoek naar symbiotische netwerken.
Kasper Lange, ontvangt met zijn onderzoeksteam een RAAK-mkb subsidie van SIA, een onderdeel van NWO. Met de beurs krijgt hij de kans de…
Bert van Wee op NOS.nl over 50 jaar metro
Precies vijftig jaar na de eerste rit in de Maasstad bestaat het metronet in Nederland uit maar 120 kilometer spoor. Ter vergelijking: de…
Bert van Wee in het AD over kosten van trams Uithoflijn
Er zijn nu nog geen aanwijzingen voor, maar de Utrechtse verkeerswethouder benoemde het wel toen gemeenteraadsleden haar vorige maand…