319 resultaten

01 juni 2021

Tentoonstelling Nemo: Datasporen van kleitabletten tot bits

Vanaf 5 juni 2021 is de tentoonstelling 'Bits of You' te zien in De Studio. in Amterdam. In Bits of You ervaar je hoe datasporen die we dagelijks achterlaten onze levens beïnvloeden.

01 juni 2021

Naar de bodem van Groenlandse ijskap

De Groenlandse ijskap ziet er rustig uit. Maar binnenin rommelt en knarst het, zo ontdekten wetenschappers en onderzoekers bij het boren van een kilometers diep gat. Onder wie Bart Schilperoort en Bas des Tombe van de TU Delft.

21 mei 2021

Pandemic & Disaster Preparedness Center geopend

Het Pandemic & Disaster Preparedness Center (PDPC) is op 21 mei officieel geopend in het Erasmus MC. Onderzoekers van het PDPC onderzoeken toekomstige virusuitbraken en rampen om beter voorbereid te zijn op deze calamiteiten.

21 mei 2021

TU Delft | Global Initiative is looking for students to join its first ever Student Club Board!

Are you interested in sustainable global development? Do you think research and technology are important in achieving the UN Sustainable Development Goals? Do you want to make a difference? Are you a BSc or MSc student? Then we are looking for you!

10 mei 2021

25 partners uit de bouwwereld ondertekenen Manifest

Meer dan 25 partijen uit de bouwwereld, inclusief 4TU.Bouw, slaan handen ineen voor een innovatieve aanpak van vervanging en renovatie.

29 april 2021

1.000 rivieren verantwoordelijk voor 80% van het plastic in oceanen

Een publicatie in Science Advances werpt een nieuw licht op waar en hoeveel plastic via rivieren in de oceanen terechtkomt.

28 april 2021

Serge Hoogendoorn nieuw lid KNAW

Serge Hoogendoorn wordt op 13 september geïnstalleerd als KNAW lid. De KNAW heeft drieëntwintig nieuwe leden gekozen, waaronder drie buitenlandse. Leden van de KNAW, vooraanstaande wetenschappers uit alle disciplines, worden gekozen op grond van hun wetenschappelijke prestaties. De KNAW telt circa vijfhonderdvijftig leden. Een lidmaatschap is voor het leven.

26 april 2021

Koninklijke onderscheiding Pieternel Levelt

Professor Pieternel Levelt, hoogleraar Remote Sensing of the Earth Atmosphere aan de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG), is benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.