Archief

319 resultaten

09 september 2021

Hoogwater Limburg zomer 2021 ingrijpender dan rivieroverstromingen in 1993 en 1995

Na een paar dagen regen schoot het waterpeil in Limburg plotseling omhoog. Wat was er aan de hand? Waren we goed voorbereid? En kwam het door klimaatverandering? Emma, student bij TU Delft Industrieel Ontwerp vertelt haar verhaal. Twee hoogleraren van CiTG, Bas Jonkman en Pier Siebesma, geven een toelichting op de overstromingen in Limburg.

18 augustus 2021

Emma zat in Delft terwijl haar ouderlijk huis overstroomde

06 augustus 2021

Uber is zowel een concurrent, als een aanvulling op het openbaar vervoer

Tussen een en twee op de vijf Uber-reizen hebben geen haalbaar alternatief in het openbaar vervoer. Het aandeel reizigers dat Uber verkiest boven openbaar vervoer neemt af naarmate de reistijd van het openbaar vervoer concurrerender is. Dat zijn twee bevindingen in een nieuw onderzoeksrapport over ritdiensten, dat gebaseerd is op een vergelijking van gegevens van Uber en het openbaar vervoer uit zes steden in de VS en Europa.

24 juni 2021

Kornelis Blok announced as TU Delft | Global Initiative Steering Committee Member

TU Delft | Global Initiative has appointed TPM prof. Kornelis Blok as member of its Steering Committee. TU Delft | Global Initiative is very pleased to welcome Blok, whose focus is dedicated to transitioning to 100% sustainable energy systems and how that transition can be accelerated.

22 juni 2021

TU Delft, Rijkswaterstaat en TNO slaan handen ineen voor klimaatneutrale wegenbouw

TU Delft, Rijkswaterstaat slaan handen ineen voor klimaatneutrale wegenbouw

22 juni 2021

Goed nieuws: De duinvoet stijgt sneller dan de zeespiegel aan de Nederlandse kust.

10 juni 2021

De Mijnbouwstraat 120. Van 1912-2021 een markant gebouw

Het gebouw aan de Mijnbouwstraat 120 was ruim 100 jaar in bezit van de TU Delft en kent een rijke geschiedenis. Maar dit jaar is het verkocht.

10 juni 2021

Karin Sluis is TU Delft Alumnus van het Jaar 2021

Karin Sluis, senior adviseur en voormalig directeur bij Witteveen+Bos, is verkozen tot TU Delft Alumnus van het Jaar 2021.