314 resultaten

08 november 2019

CiTG ondergronds onderzoek in Delft Integraal

In het magazine Delft Integraal is aandacht voor verschillende onderzoeksprojecten van onze faculteit over ondergronds onderzoek.

04 november 2019

Djonno Bresser door CiTG genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2019

Het Universiteitsfonds Delft reikt ieder collegejaar de prijs uit voor de beste afstudeerder van de TU Delft. Elke faculteit draagt haar beste afstudeerder voor. Djonno Bresser is dit jaar door de faculteit CiTG voorgedragen. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats op dinsdag 12 november.

21 oktober 2019

Neanderthalerlijm uit de Noordzee

Een vuurstenen werktuig gevat in een teerachtige substantie, blijkt na wetenschappelijk onderzoek een van de weinige voorbeelden van lijmgebruik door Neanderthalers.

14 oktober 2019

Koningspaar opent verticale afvalwaterzuiveringspilot in New Delhi

Het koninklijk openden 14 oktober 2019 een nieuwe proefinstallatie om vervuild afvalwater in Indiase drains te zuiveren.

11 oktober 2019

Revolutionizing satellite navigation

Peter Teunissen, professor in Mathematical Geodesy and Positioning at Delft University of Technology was honored with the career-highlight Johannes Kepler Award, presented by the Institute of Navigation (ION)’s satellite division.

30 september 2019

Living Labs: de Zandmotor, Hondsbossche Duinen en de Hedwige-Prosperpolder

Binnen het programma ‘Living labs in the Dutch delta’ gaan onderzoekers van TU Delft twee onderzoeksprogramma’s coördineren. Deze gaan over grootschalige, op natuur gebaseerde ingrepen in het kust- en rivierengebied: de Zandmotor en de Hedwige-Prosperpolder.

17 september 2019

Can mud bricks protect peacekeeping missions?

In the Middle East and in Africa you find a lot of buildings we call Adobe buildings. Adobe is a building material that is made from earth or mud and organic materials such as fibres. The term is used to refer to mud brick and sometimes to any kind of earth construction. The material is around for thousands of years, but we don’t know the details of it.