314 resultaten

25 maart 2020

CEG Keynote webinar series

How do we make a transition to energy systems with much lower greenhouse gas emissions? Join the first webinar to get together with colleagues, students and alumni.

12 maart 2020

Sterkte van houten paalfunderingen in Amsterdam

De gemeente Amsterdam heeft een raamovereenkomst met CiTG gesloten voor het ontwikkelen van een methode om beter inzicht te krijgen in de constructieve staat van de houten paalfunderingen onder bruggen en kademuren in Amsterdam. Sommige houten paalfunderingen zijn al meer dan 500 jaar oud.

12 maart 2020

Nieuwe afdelingsvoorzitter Hydraulic Engineering

Professor Stefan Aarninkshof is sinds 1 maart 2020 de nieuwe afdelingsvoorzitter van Hydraulic Engineering. Hij neemt het voorzitterschap over van professor Wim Uijttewaal, die de afdeling vier jaar heeft geleid.

04 maart 2020

TU Delft trots op hoge posities in de wereldwijde QS Subject ranking

In de QS World University Rankings by Subjects, die vandaag is verschenen, staat de TU Delft wereldwijd op een tweede plaats in het vakgebied Civil and Structural Engineering, waarmee onze faculteit haar wereldwijde toppositie verder versterkt.

03 maart 2020

Emissies van afvalstortlocaties beter begrijpen

De TU Delft gaat onder leiding van Julia Gebert fundamenteel onderzoek doen naar emissies van afvalstortlocaties.

28 februari 2020

Hind Rattan Award for Kumar Anupam

Dr. Kumar Anupam has been awarded the prestigious Hind Rattan (‘Jewel of India’) Award for 2020, for his contribution to the pavement engineering sector. The Hind Rattan is awarded to Indian nationals who have made exceptional contributions to society.

25 februari 2020

‘Onzekere’ ijsplaten Antarctica onder de loep in NWO-GROOT

De TU Delft gaat samen met de Universiteit Utrecht, KNMI, NIOZ en de ULB (Brussel) onderzoek doen naar de rol van ijsplaten op Antarctica bij zeespiegelstijging.