Laatste Nieuws

937 resultaten

27 september 2024

Ziekteverwekkers voor het eerst real time in slablaadjes te zien

Met een groeiende wereldbevolking van meer dan 8 miljard mensen is voldoende voedsel produceren een uitdaging. Nederland is ‘s werelds tweede exporteur van voedsel en verbouwt enorm efficiënt allerlei gewassen. Plantenziektes zoals valse meeldauw zijn echter een veelvoorkomend probleem dat de oogst van de boer flink kan bederven. Delftse wetenschappers hebben voor het eerst een manier ontwikkeld om de infectie in planten real-time te volgen, zonder de plant te hoeven doden. De hiermee opgedane kennis helpt om nieuwe resistente gewassen te kweken met een hogere opbrengst en minder gebruik van pesticiden. Het onderzoek staat nu in Nature Communications.

27 september 2024

Wetenschappers TU Delft en Cambridge University werken samen aan innovatieve methoden om klimaatverandering te bestrijden

26 september 2024

11.000 jonge onderzoekers gepromoveerd aan TU Delft

Het was een gedenkwaardige dag voor promovendus Amey Vasulkar afgelopen donderdag, 19 september. Hij verdedigde niet alleen met succes zijn proefschrift over Arctic Sea Ice in Tide Models, maar hij was ook de 11.000ste student die promoveerde aan de TU Delft. We zijn ongelooflijk trots op en dankbaar voor elk van deze 11.000 promovendi die hun wetenschappelijke reis bij ons zijn begonnen en er voortdurend naar streven om de wereld te veranderen door hun wetenschappelijke innovaties.

25 september 2024

Innovatief onderwijs ondersteunt duurzaam bouwen

Op 17 september lanceerde TU Delft een nieuw initiatief om duurzame bouwpraktijken te integreren in het Nederlandse beroepsonderwijs. Dit project brengt docenten van verschillende MBO-instellingen samen met TU Delft docenten om de nieuwste kennis op het gebied van duurzaam bouwen uit de wisselen.

25 september 2024

Three Students Nominated for the ECHO award

19 september 2024

Bijzondere golven worden veel groter dan het bekende maximum

11 september 2024

TU Delft Pre-University Team Wins SEFI Francesco Maffioli Award

10 september 2024

Welke waarde hecht de TU Delft aan patenten?

Universiteiten weten niet goed wat hun patenten waard zijn, stelde een Groningse emeritus in het Financieele Dagblad. De TU Delft is koploper in patenten, maar wat is dat waard?

09 september 2024

Equity, Diversity & Inclusion maand 2024

05 september 2024

Better TUgether, This is how we care. Sociale veiligheid update september

Gezamenlijk bouwen we aan een sociaal veiliger klimaat op de TU Delft. Maandelijks blikken we terug op afgelopen maand: welke acties zijn ondernomen in het kader van Plan for Change, en kijken we vooruit naar de komende maand: wat staat er op de agenda.